Lekcja tekstowa
Lekcja audio
Zadanie
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

W tej lekcji dowiesz się w jaki sposób działa analityka w EasyCart. Ważne, aby koncentrować się nie tylko na reklamie i marketingu, ale przede wszystkim na procesie zakupowym, ratowaniu koszyków i nakłanianiu klientów do konwersji, w celu zwiększenia sprzedaży.
Po pierwsze można to zrobić poprzez wpięcie kodów analitycznych Facebook Pixel i Google Analytics w zakładce Analityka.
Kolejną opcją jest dodanie własnego kodu sekcji <head>, jeśli chcesz skorzystać z bardziej zaawansowanych narzędzi, takich jak Heap Analytics, Mixpanel i wielu innych. Jednak nie wszystko jest akceptowane w sekcji <head>, taki kod jest monitorowany przez EasyCart z jednego ważnego powodu - nie chcemy, aby dodane skrypty spowalniały działanie koszyka.
Jak wygląda przykładowy proces?
Klient trafia na Twoją stronę z analityką, następnie klika przycisk Kupuję i przechodzi do koszyka na domenę EasyCart. Dlatego kluczowe jest wpięcie kodu w zakładce Analityka
Jak sprawdzić ilu użytkowników ze wszystkich osób dokonało zakupu?
Po zakończonej transakcji klient zostanie przekierowany na stronę podziękowania, a w adresie URL będą widoczne dane, które są przekazane po pomyślnym zakupie. Dzięki temu, na przykład w Analytics pojawi się informacja o tym, który użytkownik kupił dany produkt.
Dodatkowo w zakładce Strona podziękowania masz możliwość ustawienia własnej strony przekierowania. W tej sekcji możesz przekazać dowolne parametry na końcu adresu URL np. ?utm=mailing. Wtedy do analityki na Twojej stronie zostaną zwrócone te parametry, które zdefiniujesz w stronie przekierowania.
Analityka w Stripe
W ramach konta Stripe całkowicie za darmo otrzymujesz dostęp do danych takich jak np. MRR, customer life value, churn. Więcej o tym jak zrozumieć te statystyki oraz jakie korzyści przyniesie ich śledzenie możesz znaleźć na naszym blogu.

Pierwsze kroki z EasyCart
W tym kursie od podstaw stworzymy swoje pierwsze produkty z EasyCart, połączymy konto ze Stripe a także zapoznamy się z podstawowymi ustawieniami w panelu sprzedawcy.

Połączenie ze Stripe
Dowiesz się także, czym jest Stripe, jak założyć konto oraz jak połączyć się ze Stripe aby publikować i tworzyć linki do koszyka. Przejdziemy przez najważniejsze ustawienia konta Stripe, które pomogą Ci skutecznie sprzedawać.

Produkty one-time i subskrypcje
Nauczymy się także dodawać różne warianty cen do produktów, w tym warianty pojedynczego zakupu a także subskrypcje, które możesz uruchomić w ramach tego samego lub różnych produktów. Zrozumiesz lepiej, jak działają ceny i ich właściwości.

Promocje i lepsze konwersje
Pokażę Ci także ustawienia, które wpłyną na lepszą konwersję w Twoich koszykach oraz to, jak szybko ustawić promocję na wybrane warianty cenowe, lub cały produkt.

Tworzenie kuponów
Stworzymy także swoje pierwsze kupony, które będziemy mogli udostępnić użytkownikom. Zobaczysz, jak tworzyć promocje a także aktywować je w koszyku, również te ograniczone czasowo.

Udostępnianie produktu
Dowiesz się także, jak dołączyć link do produktu w postaci zip czy PDF, aby klienci mogli łatwo pobrać go po zakupie.

Udostępnianie linków
Nauczysz się także udostępniać linki na różne sposoby - możesz osadzić je na przykład pod przyciskiem na statycznej stronie, lub w WordPress, ale także w mailu czy w bio na Instagramie!

Fakturowanie i billing
Wytłumaczę Ci różne opcje, które są dostępne w kontekście fakturowania, ale także obsługi klientów, zwrotów, korekt - zobaczysz, jak wiele może Ci zdjąć z głowy EasyCart!

Prosta analityka
Dowiesz się, jak dodać do koszyka kody Analytics czy Facebook Pixel, tak, aby śledzić transakcje i monitorować na bieżąco konwersje.

Panel klienta
Pokażemy Ci też, jak wygląda druga strona procesu sprzedażowego, widziana z perspektywy klienta, tego, jakie powiadomienia otrzymuje i jaką masz nad tym kontrolę.

Proste automatyzacje po sprzedaży
Pokażę Ci także, jak stworzyć proste automatyzacje, które obsłużą zakupy i umieszczą Twoich klientów w prostym, darmowym CRM czy dodadzą ich do listy mailowej.

Grzegorz Róg
Grzegorz Róg

Jeden z co-founderów easytools, seryjny przedsiębiorca skupiony na UI oraz UX a także dawaniu wartości użytkownikom. Tworzy szereg inicjatyw wspierających twórców, jak BRAVE, eduweb.pl, systemflow.co oraz easycart.pl

Prosta analityka
keyboard_arrow_down
Pierwsze kroki z EasyCart
0%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.